fbpx

Druk 3D a nauka na błędach

Jedną z najlepszych rzeczy jakie niesie ze sobą technologia druku 3D dla dzieci jest możliwość uczenia się na błędach. W standardowych szkołach podawane są informacje, które trzeba przyswoić najczęściej ucząc się na pamięć, a wiedza jest egzekwowana wyłącznie poprzez testy. W takim modelu nauczania nie ma miejsca na wyciąganie wniosków. Motywacja uczniów opiera się na nagradzaniu ich dobrymi ocenami i ciągłym powtarzaniu „spróbuj zrobić to lepiej”, „następnym razem przyłóż się bardziej”. W obecnych czasach wielu uczniów wykształciło w sobie lęk przed testami, nieustannie przejmując się niezaliczeniem przedmiotu lub przejściem do następnej klasy. Dzieci szukają aprobaty w postaci ocen i zadowolenia nauczyciela i rodziców. Dorosłe życie natomiast opiera się na pracowaniu i rozwijaniu się dla samego siebie. Co jeśli zaczniemy uczyć dzieci wcześniej samomotywacji? Pracując z dziećmi oraz młodzieżą, można często zauważyć że boją się porażki oraz szukają aprobaty i przewodnictwa. We wczesnym wieku dzieci są bardzo kreatywne natomiast z czasem ta kreatywność jest blokowana poprzez strach przed klęską. Nasza technologia jest perfekcyjnym narzędziem do przyswajania porażek, radzenia sobie z nimi i wyciągania wniosków.
Dzięki technologii druku 3D można prototypować, zmieniać, projektować i materializować bez końca. Każdy może eksperymentować na wiele sposobów i poprzez wyciąganie wniosków z własnych porażek, uczyć się unikania błędów i jednocześnie rozwijać w sobie samomotywację w celu osiągnięcia sukcesów. Jest to kluczem do zdobywania umiejętności dla samego siebie. Jeśli uczniowie nauczą się sztuki uczenia się na błędach, będą wtedy nie tylko w stanie projektować lepsze modele, ale również zaprojektować lepsze życie dla samych siebie.
Model szkolnictwa opartego o uczenie się na błędach praktykowany jest szczególnie w krajach skandynawskich. Nic więc dziwnego, że Szwecja, Dania czy Norwegia pod względem innowacyjności wyprzedza nas o dwie epoki. Może jest to czas, w którym powinniśmy wyciągnąć wnioski z własnych porażek i zmienić system nauczania.

Pozostaw komentarz